Bedrijven zijn er in alle soorten en maten. Denk bijvoorbeeld aan een start-up of een eenmanszaak. Of denk aan grote multinationals. In Nederland hebben we ze allemaal; bedrijven van maximaal tien werknemers of een bedrijf met wel duizenden werknemers verspreid over de hele wereld. Echter wanneer je denkt aan een succesvol bedrijf zul je eerder denken aan zo een multinational. Maar succes is subjectief. Een bedrijf met tien werknemers kan ook winst maken en groeien. Dat kun je wel omschrijven als succesvol. Een bedrijf waar je zowel als werknemers en als eigenaar trots op kunt zijn, dat is succesvol. Wanneer het bedrijf een product waar afnemers echt iets aan hebben, draagt bij aan die trots. Werken aan een product van hoge kwaliteit. Maar ook een bedrijf met een goede band met haar afnemers is iets van waarde. Deze band bouw je op door goede service te leveren. Hierdoor worden klanten ook meer merktrouw. In een maatschappij waarin consumenten gemakkelijk over kunnen stappen op een andere aanbieder, is merktrouw iets heel waardevols. Kleine bedrijven hebben vaak een kleinere klantenkring. Dit maakt het eenvoudiger om de klanten goed te onderhouden. Echter kan het dat andere zaken meer naar de achtergrond vervagen. Vaak op het gebied van goed zorgen voor de werknemers kan het nog wel eens minder gaan. Niet omdat de werkgever het niet wilt, maar omdat het minder belangrijk is, omdat de werkgever en minder ervaring mee heeft of simpelweg omdat hij of zij er geen tijd voor heeft. Echter zijn er oplossingen voor. Zo kun je bijvoorbeeld loonadministratie uitbesteden. Zo weten alle partijen dat de administratie goed geregeld wordt. Hetzelfde geldt voor HR software. Er zijn bedrijven die hierin gespecialiseerd zijn. Als werkgever hoef je er dan niet meer naar om te kijken en werkgevers weten waar ze terecht kunnen. Zo kunnen kleine bedrijven ook succesvol zijn op dat gebied!
|
Bezoek de website voor meer informatie : https://www.cbbs.nl/ |