Ten eerste zijn er een aantal tools die men kan gebruiken om een webinar te organiseren, deze kunnen het technische aspect van een webinar vergemakkelijken, een van deze services is https://www.yourwebinar.nl/. Yourwebinar biedt naast het makkelijker maken van het technische onderdeel ook een aantal interactieve mogelijkheden. Voor een volledige lijst van de mogelijkheden klikt u hier. Het onderwerpVoor het kiezen voor een onderwerp van de Webinar is het belangrijk om wat statistieken op het gebied van Webinars te overwegen. Het publiek van een Webinar heeft over het algemeen de voorkeur voor een tijdsspanne tussen 30 en 40 minuten. Research naar dit onderwerp wijst ook uit dat voor de meesten een voorkeur geld van maximaal 1 Webinar per week. Het belang van deze statistieken is dat het plannen en promoten van een Webinar vaak onderschat wordt. De aanloopVerder is het van belang dat de naam en de bulletpoints over de insteek goed worden overgebracht zowel in de aankondiging van de Webinar als tijdens. Bij wijze van promotie is het verstandig om voorafgaand een blogpost of een update te posten met hierin een activatie op een kanaal naar keuze (e.g. Youtube of Facebook). Een webinar kan een sterke invloed hebben op de perceptie van uw merk, het kan ook mits het goed uitgevoerd word een streke brand-following creëren. De beste manier om over een Webinar te zien is als een evenement waarvan u wilt dat uw publiek het zich herinnert, als de Webinar een Q&A format bevat is het verstandig om ervoor te zorgen dat het publiek dit kan voorbereiden. Het is ter voorbereiding dan ook verstandig om ervoor te zorgen dat uw kijkers deze vragen kunnen inleveren door bijvoorbeeld een applicatie. Op deze manier kunt ook u de vragen van uw publiek voorbereiden! |
Bezoek de website voor meer informatie : |