Het is nogal een brede vraag en dan kun je een breed antwoord verwachten. Het uitgangspunt moet ook eigenlijk zijn, dat het uiteindelijk geld gaat opleveren. Om antwoord op de vraag ‘wat kost social media’ te geven, is het belangrijk om een aantal zaken te weten. Heb je dit eenmaal op de rij? Dan is het allemaal een stuk beter voorspelbaar. Waarom wil je op social media adverteren?Op social media adverteren kan om verschillende redenen. Je kunt adverteren, om meer klanten te krijgen. Je kunt ook op social media adverteren, om meer bekendheid te krijgen of om op social media meer nieuwsbrieflezers te krijgen. Zomaar een aantal doelen. Veel bedrijven willen op social media adverteren om direct of op de langer termijn meer te verkopen. Geldt dit ook voor jou? Dan is het dus een kwestie van de gewenste verkoop en bijbehorende winst bepalen, nadat ook de kosten voor het adverteren eraf zijn gehaald. Maar, ga je de kosten er dan uithalen? Hoeveel hou je over aan winst? Wat zijn dan de kosten? Is dat alle moeite waard? Hoe voorkom je dat je ineens enorm veel geld kwijt bent, zonder gewenst resultaat? Een goede vraag. Slim op adverterenAls je slim op social media adverteert, hou je de kosten en het eventuele verlies in de hand. Hoe adverteer je dan slim? Dat doe je door advertenties eerst uit te testen. Begin met een paar euro per dag en laat bijvoorbeeld drie versies lopen op twee door jouw gewenste doelgroepen. Op die manier kun je uittesten, welke advertentie voor jouw bedrijf het beste werkt. Neem hiervoor wel de tijd, een advertentie twee weken laten lopen, levert een meer betrouwbaar resultaat op. Dit is natuurlijk een eenvoudige versie van wat je allemaal moet doen. Het is ook slim op het adverteren op social media uit te besteden of voor een deel uit te besteden. Het is namelijk zeer specialistisch werk. Een goed marketingbureau kan jou veel sneller op weg helpen naar een goede doeltreffende advertentie, waar jij blij van wordt. Kortom, wat kost adverteren op social media? Het kost een beetje risico en een start van een paar honderd euro om het zelf te doen. Schakel je een bureau in dan krijg je enerzijds de kosten van het bureau erbij, maar dat zijn veelal kosten die je veel sneller weer terugverdient. De kans op advertenties die zich goed terugverdienen, is namelijk een stuk groter. |
https://odiv.nl/social-media-adverteren/ |