U bent vast en zeker bekend met klantenkaarten, we hebben er allemaal wel een aantal in onze portemonnee. Klantenkaarten kunnen verschillende doeleinden hebben, zoals het aanbieden van (persoonlijke) kortingen, het sparen van punten of een exclusieve toegang. Het aanbieden van een klantenkaart kan uw bedrijf een boost geven en ervoor zorgen dat uw klanten sneller terugkomen. In dit artikel leggen we u meer uit over wat de voordelen zijn van een klantenkaart maken. Beloning voor uw klantEen klantenkaart kan een mooie beloning bieden aan uw klant. U kunt bijvoorbeeld een spaarsysteem opzetten, waarbij klanten bij elke bestede euro een punt krijgen. Met deze punten kan de klant vervolgens korting krijgen of wellicht een gratis product uitzoeken. Dit heeft u allemaal zelf in de hand. U kunt er met een klantenpas ook voor zorgen dat een klant exclusieve toegang heeft tot uw winkel. Hierbij kunt u denken aan een exclusieve koopavond, early bird toegang tot een nieuwe collectie of een workshop. Kortom, een beloningssysteem is een motivatie voor de klant om naar uw winkel te komen. Dit zal uiteindelijk voor meer loyaliteit zorgen. Meer statistieken over klantgedragWellicht heeft u momenteel weinig inzicht in wat mensen kopen en wanneer ze dat doen. Het is belangrijk om hier inzicht in te hebben, zodat u kan inspelen op de wensen van uw klanten. Door een klantenkaart te maken kunt u meer inzicht creëren. Zodra een klant de klantenpas scant, kunt u inzien wat ze kopen en wanneer zij dat hebben gedaan. Daarnaast heeft u inzicht in het bestedingspatroon en wat voor producten vaak samen gekocht worden. Dit helpt u om uw dienstverlening te verbeteren. Klanten informeren over de nieuwste productenWilt u graag een relevante nieuwsbrief of melding naar uw klanten sturen? Dan kan een klantenkaart u hierbij helpen. Doordat u inzicht heeft op het koopgedrag van de klant, kunt u hen voorzien van relevante informatie. Komt er een nieuw product uit wat precies past bij wat ze graag aanschaffen? Of is er een interessante aanbieding wat binnen hun koopgedrag past? Dan kunt u klanten op dat moment voorzien van deze informatie, waardoor het voor hen interessant is om een bezoekje te brengen aan uw winkel. Daarnaast zal dit de klant het gevoel geven dat ze gezien worden en dat uw bedrijf begrijpt wat hun behoeftes en interesses zijn. |
https://www.cardsunlimited.nl/ |