UX: waarom design een prioriteit van marketeers zou moeten zijn

website maken prijs

De tijd dat de gebruikersinterface werd beschouwd als een gebied dat alleen ontwerpers aangaat, is allang voorbij. Het opbouwen van goede ervaringen is nu essentieel om zakelijke doelen te bereiken. Dit maakt UX een prioriteit voor marketeers.

UX-onderzoek en marktonderzoek

Laten we beginnen met de relevante relatie tussen gebruikersonderzoek, een sleutelelement van UX, en marktonderzoek. Beide praktijken zijn gericht op het creëren van een betere ontwerpoplossing op basis van onderzoek. Maar wat is dan het verschil? Marketingonderzoek meet zaken als het merk en de productloyaliteit van de doelgroep of de grootte van de doelgroep. UX-onderzoek identificeert de wensen en behoeften van gebruikers, wat de resultaten verbetert door de interactie te verbeteren. Deze gebieden overlappen elkaar als het gaat om specifieke methoden om doelen te bereiken, zoals portretten, analyses en analyse van concurrenten.

Door middel van marktonderzoek kan een ontwikkelaar inderdaad actuele informatie krijgen over publieksvoorkeuren en een relevante app ontwikkelen. Op zijn beurt helpt een goed UX-ontwerp de applicatie de markt te bereiken als een echte oplossing voor klantproblemen.

Een goed ontwerp vormt een basis voor marktonderzoek, waardoor het ontwerp na verloop van tijd nog beter wordt

Marketing en verkoop

De belangrijkste aspecten van UX-ontwerp zijn die gerelateerd aan de doelgroep. Daarom is het belangrijk om te weten wat ze wel en niet leuk vindt voordat ze beslissingen neemt over productontwerp. Alleen door een klantgericht ontwerp zal uw product meer gebruikers aantrekken en de verkoopconversies verhogen. Wanneer het succes van een effectieve marketingcampagne wordt afgemeten aan het aantal leads dat deze genereert, is de gebruikerservaring de grootste drijfveer voor conversies.

Wat een marketeer moet weten over gebruikerservaring

Houd rekening met de volgende punten wanneer u overweegt nieuwe klanten te werven met een superieur interfaceontwerp:

Bruikbaarheid is geen UX

Bruikbaarheid maakt deel uit van UX en wordt bepaald door gebruiksgemak, prestaties en aantrekkelijke interface. De gebruikerservaring speelt echter een veel grotere rol en betreft de gehele klantinteractie met digitale producten. Bruikbaarheid speelt een belangrijke rol bij het vormgeven van de gebruikerservaring, maar als andere aspecten gebruikers niet ertoe aanzetten om de gewenste actie te ondernemen, wordt de UX ondergeoptimaliseerd. 

Marketing heeft UX nodig

De gebruikerservaring gecreëerd voor de doelgroep speelt een sleutelrol bij klanttevredenheid en zakelijke conversie. UX, geliefd bij consumenten, is een goede manier om in de schijnwerpers te blijven en tegelijkertijd de concurrentie voor te blijven. Daarom is UX zo belangrijk in de marketingmix.

Gebruikerservaring maakt van klanten merkadvocaten

Geweldige UX maakt klanten blij, en het kan hen inspireren om uw product te promoten bij hun dierbaren. Dit is een realistisch scenario waarin een app van de ene op de andere dag populair wordt, wanneer tevreden klanten mond-tot-mondreclame beginnen.

Creëer een balans tussen UX en internetmarketing

Te veel focussen op zakelijke conversies ondermijnt vaak de gebruikerservaring en dit schaadt uiteindelijk het product zelf. Aan de andere kant, als u een mobiele app of website als een waardevol marketingmiddel ziet en daarom prioriteit geeft aan het creëren van een kwaliteitsinterface, maakt dit het product aantrekkelijker voor de markt. Daarom is het vinden van evenwicht zo belangrijk.

Waar marketeers op moeten letten

Elk ontwerpelement heeft invloed op de marketingresultaten, dus let goed op of uw product aan deze punten voldoet:

Verstaanbaarheid

Marketeers moeten begrijpen hoe en waar klanten iets over een product te weten komen. Bij het zoeken naar verschillende soorten inhoud kan het publiek door de feed bladeren, naar trefwoorden zoeken of vrienden vragen. Daarom moeten ontwerpelementen inhoud beter doorzoekbaar maken via de zoekmachine, app store en sociale media.

Superieure visuele ervaring

Visuals laten een blijvende indruk achter en zijn cruciaal voor gebruikerservaring en marketing. Visual storytelling promoot het merk snel en maakt de interface aantrekkelijker.

Loyaliteit

Merkloyaliteit opbouwen is een marketingprioriteit en een goede UX kan hierbij helpen. Wanneer gebruiksgemak wordt gecombineerd met hoge prestaties en een geaccepteerde interface, wil de gebruiker keer op keer terugkomen op de site. Geleidelijk aan zal deze interactie hem loyaal maken.

Resultaat

De rol van UX-ontwerp en marketinginteractie bij het succes van de markt is duidelijk. In de huidige context van digitale producten werken ze hand in hand om een ​​superieure gebruikerservaring en winst te bieden.

Terwijl marktonderzoek helpt om de klant op een alomvattende manier te leren kennen, bepaalt UX-onderzoek de meest geschikte ideeën voor gebruikerservaringen. Samen creëren ze ervaringen gericht op actieve betrokkenheid en bedrijfstransformatie.

Daarom moeten marketeers voortdurend communiceren met ontwerpers om een ​​holistische kijk op de wensen van de consument te creëren. Het opnemen van gebruikersinvoer in combinatie met UX-ontwerp is cruciaal voor zakelijk succes.

Onthoud dat een marketingboodschap alleen aan de consument kan worden overgebracht door uitmuntend design.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html