Als iemand een bepaald product wil aanschaffen heeft hij of zij dat meestal al online bekeken voordat de klant ook daadwerkelijk in de winkel belandt. Om er dan voor te zorgen dat de klant ook echt met een bepaald product naar huis gaat dien je als winkel er zeker voor te zorgen dat je de klant het modernste van het modernste kunt bieden. Tegenwoordig hoort daar zeker ook een 360 graden beleving bij. Extra informatie over een product in de winkelAls je een bepaald product in de winkel hebt staan kun je daarbij schermen plaatsen waarop de klant extra informatie kan vinden maar er zijn ook mogelijkheden waarbij de productinformatie automatisch afgespeeld wordt als een klant alleen al in de buurt komt. Beeld, licht en geurBij een 360 graden beleving wordt gebruik gemaakt van de integratie van beeld, licht, geur en geluid. Zo kun je met licht verschillende sferen creëren in de winkel en krijgt deze met één druk op de knop een totaal ander uiterlijk. Daarnaast zorgt het gebruik van geuren ervoor dat de klant zich een bepaald product beter herinnert dan zonder de geur. Zeker als het om producten gaat waarbij de geur essentieel is, is dat natuurlijk uitermate belangrijk. Uit onderzoek is gebleken dat een klant zich een bepaald product beter herinnert als dit met een geur geassocieerd kan worden en het zelfs eerder zal aanschaffen.
Geluid speelt ook een belangrijke rolOok geluid en dan met name muziek kan een positieve werking hebben op het aankoopgedrag van de klant. Als de muziek past bij de gelegenheid en de producten zal dit de klant er eerder toe zetten in de winkel te blijven en het product aan te schaffen. Des te beter dus voor de omzet van de winkel. |
Bezoek de website voor meer informatie : |