Voor een bedrijf kan een CRM-systeem een oplossing zijn om ondersteuning te bieden bij het onderhouden van al het klantencontact. Wij willen een aantal algemene voordelen van CRM-software uitlichten. RelatiebeheerCRM is in het Engels ‘Customer Relationship Management’. In het Nederlands betekent het klantrelatiebeheer. De afkorting “CRM” staat voor Customer Relationship Management of klantrelatiebeheer. In de kern bestaat CRM uit twee kanten:
Een CRM-systeem vervult de functie om alle processen digitaal in kaart te brengen. Deze kunnen vervolgens binnen de software worden beheerd en geoptimaliseerd. Het systeem fungeert als centrale database voor alle elementaire klantgegevens en informatie. Hierdoor krijgen bedrijven meer inzicht in hun eigen klanten. De voordelen van CRMSommige van de vele voordelen zullen zich kort na de implementatie binnen uw bedrijf voordoen. Andere komen alleen voor bij langdurig gebruik. Persoonlijke marketing Alle verzamelde data over uw klanten wordt in het CRM beheerd. Zo kan geslacht, locatie of aankoopgedrag worden gebruikt om doelgroepen te vormen en gerichte marketingcampagnes op te zetten. Alle verzamelde data over uw klanten wordt in het CRM beheerd. Zo kan geslacht, locatie of aankoopgedrag worden gebruikt om doelgroepen te vormen en gerichte marketingcampagnes op te zetten. Wettelijke conforme werkwijze CRM-systemen ondersteunen bedrijven automatisch bij het voldoen aan wettelijke randvoorwaarden zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Geoptimaliseerde verkoopprocessen en verkoopkansen Met CRM worden potentiële verkoopkansen snel worden geïdentificeerd. Door middel van een softwarematige analyses van de verkoopprocessen is het voor bedrijven mogelijk om deze continu te optimaliseren. En zo zijn er nog meerdere voordelen van CRM-software. |