Ondernemershuis
Image default
Zakelijk

Dit is waarom gevelreclame zo goed werkt

Online advertising is de afgelopen jaren enorm populair geworden. Zo populair zelfs, dat sommige ondernemers nergens anders meer aandacht aan besteden. Alle pijlen zijn op het online aspect gericht. Maar wist je dat het beste resultaat wordt behaald door een combinatie van online en offline marketing toe te passen? Deze twee marketingvormen horen elkaar te versterken. Ze hoeven niet afzijdig van elkaar te bestaan. Als je de juiste campagne voert, dan zullen deze twee elkaar nodig hebben en samen sterker zijn. Een van de populairste en belangrijkste offline marketingvormen van dit moment is het gebruik van gevelreclame. Daarom gaan we hier in dit artikel wat dieper op in. 

Wat wordt er eigenlijk bedoeld met gevelreclame? Eigenlijk bedoelen we hiermee alle reclame-uitingen die op een gevel kunnen worden gebruikt. Denk aan gevelletters, verschillende vormen van signing, spandoeken, enzovoorts. Deze zijn allemaal bedoeld om de gevel aan te kleden en op te laten vallen. Niet alleen bij de klant, maar ook bij toevallige passanten. Op die manier vergroot je de naamsbekendheid van het bedrijf, creëer je meer herkenbaarheid en lok je toevallige passanten om even een kijkje binnen te komen nemen. 

Maar waarom is gevelreclame van bijvoorbeeld 3tac de afgelopen jaren zo populair geworden? Wat levert dit precies op? En wat maakt dat het zo goed werkt? In dit artikel lees je alles wat je moet weten. 

Veel vrijheid in hoe je de boodschap wil overbrengen 

Gevelreclame is een van de oudste vormen van reclame. Deze marketingvorm is van alle tijden. Daarnaast zijn er weinig regels in Nederland met betrekking tot buitenreclame. Je hebt dus vrijwel alle vrijheid om de boodschap op jouw manier over te brengen. De mogelijkheden zijn dan ook eindeloos. Als je kiest voor signing, dan is het goed om hierbij deskundig advies te vragen. Op die manier weet je zeker dat het ontwerp en het resultaat straks aan alle wensen voldoet en je in staat bent om de boodschap over te brengen zoals jij dat wilt. Juist die vrijheid maakt gevelreclame namelijk niet alleen zo populair, maar ook nog eens heel leuk om toe te passen. 

24 uur per dag reclame 

Er zijn maar weinig marketingmiddelen waarbij je echt 24/7 reclame kunt maken en zo’n groot bereik hebt. Gevelreclame is altijd aanwezig. De gehele dag door kunnen passanten in aanraking komen met het merk en logo van jouw bedrijf. In verhouding is het dan ook niet alleen een zeer effectieve vorm van marketing, maar ook nog eens heel betaalbaar. 

Mensen kunnen er niet omheen 

Waar de meeste mensen tegenwoordig wel weten hoe ze veel digitale reclames kunnen omzeilen, is dat met gevelreclame onmogelijk. Ze worden hier onbewust of bewust constant aan blootgesteld. De hersenen pikken de waarnemingen op en zullen hier ook op inspelen zodra ze (opnieuw) in aanraking komen met jouw bedrijf. Je kunt er simpelweg niet omheen. Hierdoor kom je sneller in contact met jouw doelgroep en loop je geen belangrijke potentiële klanten mis.